środa, 15 maja 2013

Kurs na Jinny Joe czyli post z dmuchawcem


Witajcie :)

Przyroda rozkwita, pełno kwiatów wokoło, a ja chciałam uhonorować jeden, szczególnie lubiany przez dzieci i marzycieli :) Kto jako dziecko nie zrywał, nie myślał życzenia i nie zdmuchiwał... Dmuchawców :)

Dlatego dzisiaj dzielę się z Wami moim pomysłem, jak wyczarować dmuchawca papierowego :)


Co nam będzie potrzebne?

- dziurkacz koniczynka trzylistna 1 cm (często dodawany jako gratis do większych dziurkaczy)
- dziurkacz koło lub wycięte kółeczko(rozmiar zależny od tego, jak dużego dmuchawca chcemy mieć)
- ścinek papieru wizytówkowego - do wycięcia kółeczka
- biała lub kremowa koperta po dostanym liście bądź kartce(nadajmy zużytej kopercie sens ;) )(nie polecam grubszego papieru
- mgiełka (bądź rozwodniona farbka i zużyta szczoteczka)
- nożyczki
- pędzelek lub inne narzędzie, które pozwoli nam przenosić pojedyncze koniczynki
- mata lub cokolwiek, co ochroni nasze miejsce pracy przed zabrudzeniami




Kopertę rozkładamy na części pierwsze, odcinamy klejone miejsca i psikamy mgiełkami. Jeżeli nie posiadamy - wystarczy wziąć rozwodnioną farbkę, nanieść na szczoteczkę do zębów i przejechać palcem po włosiu.


Czekamy aż papier wyschnie.


Następnie wycinany koniczynki.


Składamy listki koniczynki do środka.



Okrągłym dziurkaczem(ja użyłam 3cm) wycinamy na papierze wizytówkowym kółeczko i na wyciętej powierzchni rozprowadzamy klej.


I najlepsza część - przyklejanie ;)


Aby łatwiej przenosić pojedyncze koniczynki, możemy zostawić na końcówce pędzelka kapkę kleju (taką mikrokropkę ;) ), następnie "nadziewać" koniczynki na końcówkę pędzla.





I tak wygląda gotowa główka dmuchawca.


Łodygę możemy zrobić ze sznurka, słomki, tasiemki, kawałka papieru, ... Co nam tylko przyjdzie do głowy. (u mnie zrolowana taśma papierowa).

A bazę dowolnie ozdobić(u mnie tuszowane chmurki).

A tak wygląda gotowa kartka 



Zamiast dziurkacza koniczynki możecie użyć dowolnego innego dziurkacza. Mnie chodziło o wykorzystanie tego, bo jako gratis najczęściej leży nieużywany w szufladzie.

Jeżeli użyjecie mojego kursu - koniecznie podlinkujcie pracę :)

15 komentarzy:

  1. Super efekt! Kiedyś coś podobnego robiłam ale nie wyszło tak pięknie. Dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite dmuchawce, piękne i ozdobne a co najważniejsze są trwałe, choć przypominają o ulotności chwili:0 pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowity efekt..elegancki, ciekawy no i przede wszystkim UNIKATOWY!:)Gratuluję:))

    OdpowiedzUsuń
  4. genialne! efekt cudny! na pewno wypróbuję. dziękuję serdecznie za rewelacyjny kurski :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają bardziej jak czosnek ozdobny, zwłaszcza w tej kolorystyce ;). Ale świetny kurs, na pewno wypróbuję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny efekt, jak tylko znajdę czas muszę sobie takiego dmuchawca zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł, świetny efekt- dziękuję za kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne!
    Niezwykły efekt i śliczna kartka pokazowa.

    OdpowiedzUsuń
  9. robi wrażenie :) śliczny dmuchawiec !

    OdpowiedzUsuń
  10. chyba nie mam takiej koniczynki, ale mam taki mini mini kwiatuszek, co to nie mam na niego nigdy pomysłu... może się nada:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacyjny kursik... nie mam żadnego kwiatkowego dziurkacza ale.. coś na pewno wymyślę bo efekt końcowy rewelacyjny po prostu ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  12. ooo z koniczynki jaki fajowy dmuchawiec :)))

    OdpowiedzUsuń
  13. cudowne te dmuchawce !!!! ja tez chce !!! pozdrawiam, ewa

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za kurs - z przyjemnością wykorzystałam, choć muszę przyznać, że potrzeba do wykonania dmuchawców mooc cierpliwości :)

    OdpowiedzUsuń