czwartek, 3 grudnia 2015

Mini pudełeczko na drobny prezent - DIY

Witajcie :)
Na pewno już planujecie jak i w co zapakujecie prezenty świąteczne dla Waszych bliskich. A może przy klejeniu kartek świątecznych zostało Wam trochę ścinków papierów z fajnymi świątecznymi motywami?

Chciałabym Wam dziś zaproponować szybki sposób na przygotowanie małego pudełeczka, stworzonego całkowicie ze ścinkowych kawałków papieru, w które będziecie mogli zapakować coś drobnego. Idealnie takie pudełeczko sprawdza się na przykład przy pakowaniu biżuterii.

Nasze pudełeczko będzie miało wielkość 5cm x 9cm.

Przygotujcie sobie:

  • 4 papierowe ścinki nie mniejsze niż prostokąt 5x6cm
  • twardą linijkę albo inny przedmiot przy którym możecie zbigować papier
  • dłutko lub wypisany długopis
  • klej lub/i taśmę dwustronnie klejącą
  • okrągły twardy kształt przy którym da się bigować
  • elementy dekoracyjne do ozdobienia pudełka

WYKONANIE PUDEŁKA:

1) Papierowe ścinki docinamy do wymiaru 5cm x 6cm i bigujemy wzdłuż krótszego boku (1cm od brzegu) tak jak na rysunku:
Potrzebujemy czterech takich prostokątów.


2) Jeśli chcemy możemy w tym momencie poszarpać brzegi papieru.

Układamy sobie ścinki tak jak chcemy mieć je rozmieszczone w pudełeczku. Góra z lewej strony, dół z prawej (foto poniżej). Ja chcę mieć płaszczyzny dwukolorowe dlatego ułożyłam ścinki jak na zdjęciu. Możecie ułożyć je w dowolnej kombinacji. Naklejamy taśmę dwustronnie klejącą w tym samym miejscu po obydwu stronach (foto). Możecie oczywiście też użyć kleju zamiast taśmy.


3) Kleimy prawą stronę: górny element naklejamy na dolny (nakładając go tyle ile nam zajęła taśma). To samo robimy z lewą stroną. Po sklejeniu:


4) Bigujemy półokręgi (w tych miejscach w którym widać wykrojnik na zdjęciu). Bigujemy obydwa elementy z obydwu stron.


Ja jako elementu tworzącego mi kształt okrągły użyłam wykrojnika ;) Nie był najłatwiejszy w użyciu, bo trudno się go trzymało, ale plusem jest to, że mogłam dobrać sobie idealnie pasujący mi rozmiar. Po zbigowaniu od razu wyginamy sobie lekko części pudełka (foto).


5) Nacinamy skośnie wystające elementy (te, które posłużą nam do sklejenia części pudełka), naklejamy taśmę dwustronną.


6) Sklejamy obydwie części i ostatecznie formujemy pudełko.


7) Dowolnie ozdabiamy. Możemy jeszcze poprzecierać brzegi, jeśli gdzieś mamy za mało przetarte. Możemy je również potuszować.

Ja jeszcze trochę poszarpałam brzegi na zgięciach, potuszowałam brązowym tuszem. Do ozdobienia użyłam: papierowy sznurek, świąteczną tekturkę, kwiaty (wcale nie typowo świąteczne ;), dzwoneczki, medium szklące oraz samoprzylepne kryształki. Wy swoje pudełeczka możecie ozdobić dowolnie jak Wam dusza podpowiada.



Ciekawa jestem, czy przyda Wam się ten kursik. Czy namówiłam Was do przemienienia niby nieprzydatnych już ścinków w takie praktyczne pudełeczko prezentowe? Jeśli tak i przygotujecie takie pudełeczka oraz gdzieś opublikujecie - koniecznie pochwalcie się nimi w komentarzu!! Z wielką chęcią do Was zajrzę.

Pozdrawiam
Shraddha


1 komentarz:

  1. Śliczne, bardzo przydatne DIY nie tylko na święta, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń