wtorek, 15 stycznia 2013

Kurs: ścinko-kwiatek

Witajcie. Dzisiaj chciałabym Wam pokazać, w jaki sposób zrobiłam mój ścinko-kwiatek, który wykorzystałam w kartce przygotowanej na nasze zeszłoroczne mapkowe wyzwanie w Scrap-Ścinkach.


Nie jest to wcale trudne, a przy okazji możemy pozbyć się niewielkich ścinków, z którymi nie bardzo wiadomo co zrobić. Jak się za chwilę przekonacie, ja zbieram nawet najmniejsze ścineczki. Ale  po kolei.
Pierwsze, co musimy zrobić, to przygotować sobie ścinki w kolorze, w którym chcemy wykonać kwiatek. U mnie kwiatek w zamyśle miał przypominać słonecznik, dlatego naszykowałam sobie żółty papier na płatki:


Po czym narysowałam i wycięłam jeden płatek, który posłużył mi jako szablon do przygotowania pozostałych - w sumie wycięłam 24 płatki oraz jedno prawie-kółko ;-)



Przyszła pora na formowanie płatków. Spryskałam płatki wodą (niezbyt obficie, żeby się nie potargały), każdy zawijałam na okrągłym patyczku, a potem zgniatałam od góry płatka:


Płatki wysuszyłam nagrzewnicą, ale równie dobrze można je pozostawić do wyschnięcia np. na kaloryferze :-)


Teraz przyklejamy wysuszone płatki na przygotowane wcześniej kółeczko:


No i wreszcie robimy środek. Ja wykorzystałam do tego "confetti" pozostałe po dziurkowaniu - tak, nawet takie maleńkie "odpadki" skrzętnie zbieram. Wysypałam odrobinę na kartkę papieru i za pomocą zwykłej kosmetycznej gąbeczki do podkładu potuszowałam moje drobinki na kolor czarny i brązowy.


Na koniec w środku kwiatka zrobiłam kółeczko z kleju magic i nasypałam zabarwione confetti.
GOTOWE! :-)


Jak pewnie się domyślacie - kurs pojawił się nie bez powodu ;-) Mam nadzieję, że okaże się dla Was przydatny. Jeśli z niego skorzystacie, koniecznie pochwalcie się efektami, zostawiając w komentarzu link do swojej pracy.

Przypominam Wam też, że jeszcze tylko dzisiaj do północy możecie zgłaszać swoje ścinkowe prace do wyzwania na Dzień Babci i Dziadka. Nagrodę w wyzwaniu funduje Magiczna Kartka, więc jest o co powalczyć!
Miłego ścinkowania :-)

22 komentarze:

  1. Piękny, lubię takie kwiatki, które można wykonać korzystając ze ścinek! Na pewno przyda mi się Wasz kursik :) dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewciu wspaniały kursik - już zaczynam ćwiczyć kwiatki:*

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja taki kurs, dziękuję! U mnie ścinków całe pudło, zaraz sie biorę za kwiatek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i do dzieła! koniecznie potem się pochwal efektami i dołącz do aktualnego wyzwania :)

      Usuń
  4. witam , jestem nowa ale już banerek umieściłam .... ja tez chomikuję skrawki , tylko że moje są w róznych miejscach i nie zawsze pod ręką akurat . kurs przydatny ... jak się doczytam co i jak to nastepnym razem spóbuję szczęścia . pozdrawiam i dziękuję za kursik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcamy zatem do przejrzenia zasobów skrawkowych - może poczujesz zew weny? :)

      Usuń
  5. Już spróbowałam...
    Wniosek??
    Płatków NIE należy suszyć na kuchence indukcyjnej... baaardzo szybko zmieniają kolor ;-)))) no i kuchnię trzeba wietrzyć ;-)))
    Spróbuję raz jeszcze - tym razem z suszarką ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihihi - grunt to się nie poddawać :))))

      Usuń
    2. coś... wyszło ;-)))
      oto efekty: http://catarina-brujita.blogspot.com/2013/01/kojojowo.html
      Umieściłam też "najmniej' spalone z pierwszej próby - na dowód żem nie łgała ;-)))

      Usuń
  6. bardzo fajny kurs, też zbieram kawałki papierów a te z dziurkacza też chciałam ale wydawało mi się to przesadą
    a jednak widzę, że można coś z nich zrobić.
    Zabieram się do pracy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz? Nawet takie drobinki się przydają ;)
      Do pracy, do pracy! I zgłaszaj jej efekty do naszego aktualnego wyzwania :)

      Usuń
  7. Mój pierwszy kwiatek właśnie powstał. Nie spodziewałam się aż tak fantastycznego efektu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jupiiiiii! Cieszę się, że kursik się przydaje :)
      To teraz kwiatek na jakąś ścinkową pracę - i koniecznie dołącz do naszego aktualnego wyzwania :)

      Usuń
  8. Dzisiaj biorę się za kwiatuszka :) Super

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurs jest BARDZO przydatny!!! Ja mam ogromną tendencję do zbierania wszelkich resztek z papierów i lubię je wykorzystywać, ale nie pomyślałam, że można z nich zrobić takie cudeńko! Gratuluję kreatywności! Już wykorzystałam i się chwalę: http://wycinam.pl/czekokartka/

    OdpowiedzUsuń