poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Kurs na kartkę z przeplatanką - bez użycia papierów scrapowych

Witajcie!
Przygotowałam dla Was kolejny kurs, a skoro mamy kwiecień - plecień, będzie to kurs na kartkę z przeplatanką. Pokażę Wam, że bez użycia scrapowych papierów i z pomocą bardzo niewielu narzędzi można zrobić niezwykle sympatyczną kartkę. 
Potrzebne nam będą:
- papier wizytówkowy (najlepiej, żeby miał fakturę, ale nie jest to niezbędne) oraz cienkie, dość długie paski z tego papieru (zazwyczaj zostają takie po docinaniu baz)
- kolorowy blok techniczny
- klej (ja używałam kleju magic)
- dziurkacze kwiatek i listek (tu świetnie sprawdzają się małe dziurkacze, które są dostępne nawet "zwykłych" w sklepach papierniczych, ja użyłam dwóch z zestawów dostępnych swego czasu w "sklepie z kropkami")
- linijka
- nożyk do cięcia
- mata do cięcia z podziałką (nie jest konieczna, ale bardzo ułatwia pracę)
- jakieś małe ozdoby do zrobienia środków kwiatuszkowych (guziki, koraliki, kryształki, perełki itp.)


To zaczynamy!
Najpierw przygotowujemy sobie bazę do pracy. Ja docięłam papier tak, by złożona baza miała wymiary: 10,5x14,5 cm. Z papieru wizytówkowego wycinamy dwa prostokąty o wymiarach 10 x 14 cm. Z kolorowego, kontrastowego papieru z bloku technicznego wycinamy prostokąt o 3 mm większy - czyli 10,3 x 14,3 cm. Zwróćcie uwagę na kolor tego papieru- idealnie byłoby, gdyby współgrał kolorystycznie ze środkami kwiatuszków.

Teraz zajmiemy się zrobieniem okienka. Bierzemy jeden prostokąt z papieru wizytówkowego i odmierzamy sobie marginesy po 2 cm od brzegów, zaznaczamy tylko miejsce przecięcia linii:


I wycinamy okienko, tworząc ramkę:


W następnym kroku bardzo się przyda podziałka z maty do cięcia - kładziemy ramkę równo wzdłuż linii na podziałce (jeśli macie papier z fakturą, to należy położyć ramkę fakturą do dołu) i układamy paseczki papieru wizytówkowego po skosie w równych odstępach. 


Odcinamy nadmiar i przyklejamy paski - klejem smarujemy same końcówki pasków. Po czym zabieramy się za układanie paseczków w drugą stronę - również w równych odstępach. Odcinamy nadmiar i zaczynamy przeplatać paseczki. Zwróćcie uwagę, by robić to naprzemiennie - czyli jeśli jeden paseczek zaczynacie pleść od góry, to drugi od dołu itd.
Tak to wygląda po skończeniu:


Teraz pora na prace wykończeniowe ;-) Drugim prostokątem z papieru wizytówkowego podklejamy naszą plecioną kratkę, zakrywając wszystkie miejsca łączenia pasków z ramką - innymi słowy: zaklejamy "lewą" stronę ramki. Następnie podklejamy wszystko naszym kontrastującym papierem kolorowym - cieniutki, kolorowy margines ładnie się będzie odznaczać na bazie:


Możemy brać się za ozdabianie. Z papieru wizytówkowego wycinamy kilka kwiatuszków i układamy sobie na naszej plecionce, tworząc kompozycję. Ja wycięłam od razu paseczek na napis.


Gdy ułożenie nas zadowala, przyklejamy kwiatuszki, a następnie wycinamy trochę zielonych listków i uzupełniamy kompozycję. Wklejamy środki do kwiatków - ja akurat miałam pasujące kryształki, ale równie dobrze mogą to być guziczki, koraliki. Można też narysować kropkę i pokryć ją kroplą kleju magic - gdy klej wyschnie, będzie udawać perełkę w płynie ;-)

Pozostaje nam tylko przyklejenie całości do bazy. Moja plecionka i cała kartka finalnie wygląda tak:



Mam nadzieję, że kurs jest dla Was czytelny i że zainspiruje Was do wykorzystania cienkich, długich ścinek. Oczywiście wariacji temat takich plecionek jest pewnie mnóstwo, można na przykład zamiast pasków papieru użyć wstążek czy ścinek z niszczarki ;-)
Miłego przeplatania :-)

12 komentarzy:

  1. FANTASTYCZNY kurs, piękna kartka i do tego prosto zrobiona, śliczna.Myślę, że wkrótce skorzystam z tego kursu.Dziękuje za pomysł :) Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kartka wygląda obłędnie i kursik jest bardzo czytelny nawet dla takiego laika jak ja :))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny kursik.. a efekt... - WOW ;-)))
    też sobie... poszaleję ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kursik, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prosto, ale z efektem :) Na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jaka piękna! kradnę pomysł ;-) może na komunię też się nada (tak żarcikiem: okienko jak przy konfesjonale ;-D)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł do wykorzystania

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za wszystkie miłe słowa! To teraz do dzieła! Można przy okazji zgarnąć nagrodę :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowna...Już się biorę do roboty, może tym razem załapię się na nagrodę :)

    OdpowiedzUsuń