wtorek, 19 kwietnia 2016

trójkątna zakładka ze ścinków - DIY


Hej :)
Zapraszam Was dziś na prosty kursik na trójkątną zakładkę do książki. Ja w czasie kursu przygotowałam takich zakładek aż trzy :) 

Na początek będziemy potrzebować ścinki, z których da się wyciąć trójkąty o wymiarach krótszych boków 8cm. Trójkąt musi być prostokątny :) Na jedną zakładkę potrzebujemy dwa takie trójkąty.


Następnie zasiadamy do maszyny do szycia (lub bierzemy igłę z nitką)
i przeszywamy dwa trójkąty razem wzdłuż dwóch krótszych boków.


Po zszyciu jedną stronę zakładki mamy z ładnym szwem, drugą - z takim sobie ;)
Na tej drugiej będziemy zakładkę ozdabiać :)
Jeśli szyliście ręcznie - nie ma tego dylematu - obydwie strony są takie same :)


Ozdabiać będziemy nie bezpośrednio na tej przygotowanej do tej pory bazie -
tylko na dodatkowym ścinkowym trójkącie. Docinamy nieco mniejszy trójkąt
(ja zmniejszyłam bok o 0,5cm) - potrzebujemy ich po jednym na każdą zakładkę.
Pamiętajcie, żeby sprawdzić, czy wszystkie wymiary pasują - przyłóżcie pojedyncze
trójkąty do bazy - w razie potrzeby poodcinajcie gdzie jest taka potrzeba :)


Teraz możemy przygotować wszystkie przydasie, które wydaje nam się, że użyjemy w czasie ozdabiania zakładki :) Ja wyjęłam trochę za dużo, niektórych nie użyłam, mimo, że początkowo miałam na nie plan ;) 


Nareszcie następuje najprzyjemniejsza część pracy - ozdabianie!! :) 
Tutaj już działajcie według własnych chęci i pomysłów. Pamiętajcie tylko, żeby ostatecznie
zakładka nie była zbyt wypukła, bo nie będzie spełniać wtedy dobrze swojej roli.

Teraz podklejamy ozdobiony trójkąt kosteczkami 3d i przyklejamy na bazę.

I to wszystko :) Możemy cieszyć się nowymi, własnoręcznie przygotowanymi zakładkami do książek!! :)

Moje ozdobione zakładki prezentują się tak:




Zachęcam Was do przygotowania takich zakładek i pochwalenia się efektami w komentarzach :)
Pozdrawiam serdecznie! 


1 komentarz:

  1. Fajne są tego typu zakładki i faktycznie płaskie lepiej spełniają swoja rolę.

    OdpowiedzUsuń